Merkstrategie | Tone of Voice | UX design | Webdesign | Contentstrategie | Web development
Go!Paint vroeg ons om een website te ontwikkelen die de professionaliteit en het gebruiksgemak van de producten vertaalt. En die beter vindbaar is onder professionele schilders.
Focus First!
Allereerst hebben we door middel van een workshop, samen met het Go!Paint team een Focus First Canvas opgezet. Dit canvas is een schematisch overzicht van het merkverhaal van Go!Paint. Hierin staan onder andere de belangrijkste eigenschappen en waarden van het merk Go!Paint en haar verschillende producten.
Website
Aan de hand van het canvas hebben we de inhoud van de website bepaald. Zowel in hiërarchie, content als vormgeving. Bij het maken van de content hadden we als doel voor ogen dat men in een paar seconden de werking van een bepaald product moest kunnen snappen. Indien een consument langer de tijd had, kon deze verder doorgraven op de productpagina's en door middel van video's en aanvullende informatie, meer te weten komen.
Een ander belangrijk aspect was vindbaarheid. Niet alle schilders kennen de producten van Go!Paint, maar veel schilders hebben wel dezelfde problemen. We onderzochten welke veel voorkomen en deze werden in kaart gebracht. We maakten een "Tips" pagina, waar Go!Paint oplossingen gaf voor veel voorkomende problemen, met behulp van Go!Paint producten. Door deze pagina werd er op een sympathieke manier organisch verkeer naar de website getrokken.
Interactieve infographics
Gebruiksgemak is een belangrijke eigenschap van de Go!Paint producten. Om dit te illustreren hebben we een aantal interactieve infographics gemaakt. Deze geven in een aantal seconden de werking van het product weer. Indien je meer wilt weten, kun je op verschillende elementen klikken waarna informatie wordt getoond. De infographics zijn makkelijk deelbaar doordat je ze op andere websites kunt embedden.