headerbeeld_flinckpayroll.gif

Merkidentiteit en website Flinck payrolling

Denk je aan payrolling, dan denk je voornamelijk aan een financieel georiënteerd bedrijf. Flinck zet echter de werknemer centraal en neemt alles, waar het gaat om personeelszaken, uit handen van de opdrachtgever.

Vraag
Flinck was eerst vooral een bedrijf dat bemiddelde in personeel en daarbij ook de personeelsadministratie deed. Ze merkten dat ze steeds meer verschoven naar het laatste en wilden daarom een verfrissing in hun identiteit. Maar voor we daarmee aan de slag gingen, wilden ze graag hulp bij het vormen van hun nieuwe merkverhaal

Focus First!

Eerst hebben we door middel van een Focus First workshop samen met het Flinck team een Focus First Canvas opgezet. Dit canvas is een schematisch overzicht van het merkverhaal van Flinck. Hierin staan onder andere de belangrijkste eigenschappen en waarden van het merk Flinck. Dit canvas dient als kapstok voor het merkverhaal en aanvullende media. Aan de hand van het canvas hebben we de identiteit ontworpen en de inhoud van de website bepaald.

IMG_1512.jpg

Logo & beeldtaal
Belangrijke merkwaarden van Flinck zijn betrokkenheid en betrouwbaarheid. De mens staat centraal. Dit is verbeeld door middel van een vingerafdruk dat we in het logo hebben verwerkt. Ieder mens is uniek! Ook “groei” hoort bij Flinck. Want doordat zij personeelszaken én liquiditeit op zich nemen, heeft hun opdrachtgever ruimte om te groeien. Die groei hebben we in een geanimeerde versie van het logo versterkt. Paars was al de merkkleur van Flinck. We hebben de kleur iets donkerder gemaakt en hier contrasterende en frisse kleuren bij gezocht. De iconen geven betrouwbaarheid, persoonlijkheid en betrokkenheid weer.

beelden_flinckpayroll.gif

Website
De website is gemaakt op basis van het bestaande template van Flinck. Wij hebben deze opnieuw ingericht met de nieuwe beeldtaal en we herschreven de teksten.

Bekijk de website

website_flinck.jpg