hi!noord_header

Hi!Noord merkidentiteit en website

Hi!Noord versnelt de transitie van zorg naar gezondheid in Noord-Nederland.

Merkidentiteit | Communicatie uitingen | UX Design | Webdesign | Web development

Hi!Noord wilde graag een merkidentiteit met een toegankelijke en menselijke uitstraling, maar vooral niet teveel zorg of gezondheid. Gezondheid gaat immers over veel meer dan de afwezigheid van ziekte. De nadruk moest vooral liggen op expertise en professionaliteit.


Samen voorwaarts!
We ontwikkelden een identiteit met een fris kleurenpalet. De opwaartse pijl in het logo is opgebouwd uit drie verschillende kleurvlakken die staan voor de drie noordelijke provincies. Door samensmelting ontstaan nieuwe kleuren. Dit is waar Hi!Noord voor staat; het bundelen van initiatieven die als nieuw, gezamenlijk project naar een hoger plan worden getild.

hi!noord_logo
hi!noord_communicatiemiddelen

Website
De website hebben we opgebouwd met diverse contentblokken. Het verhaal van Hi!Noord is continue in ontwikkeling, waardoor de indeling van de website nog weleens kan veranderen. Met het flexibele CMS is de editor vrij om de pagina's naar wens in te richten.

Magazine Gezondheidsfestival
Voor een tweede keer op rij was Hi!Noord mede-organisator van het Gezondheidsfestival. Dit jaar wilden ze niet alleen informatie geven, maar ook informatie ophalen bij de aanwezigen - met welke gezondheidsinitiatieven zijn ze op dit moment bezig en waar hebben ze hulp bij nodig? We hebben deze verschillende doelen in het boekje vertaald met een tweedeling. Aan de ene kant van het magazine wordt informatie gegeven en verderop staan opdrachtjes in de vorm van een doe-boek. Om dit visueel duidelijk te maken hebben we het boekje halverwege omgedraaid en het doe-boek een eigen cover en look & feel gegeven.

Hi!Noord academie animatie
Om ervoor te zorgen dat de gezondheidszorg houdbaar blijft, is een transitie nodig. Om richting te geven aan dit langdurige proces helpt het om eerst gezamenlijk een stip op de horizon te creëren. De academie van Hi!Noord ontwikkelt -samen met organisaties en initiatieven- de methoden en tools om dit als een lerend evaluatieproces in te richten.

Samen met de Mediawinkel hebben we een animatie, ook wel een explanimation genoemd, ontwikkeld. De animatie legt uit waarom de academie er is en wat ze doen. Kristel van Eijk heeft de voice-over verzorgd.

Handboek Transitiegerichte monitoring
Ook hebben we een een handzaam boek 'Transitiegerichte monitoring' ontworpen. Waarin uitgangspunten en een inleiding op het ontwikkelde instrumentarium zijn te vinden. Het idee was om het boek zo vorm te geven, dat het niet persé chronologisch gelezen moet worden. Wat best een uitdaging was, want de bladzijden in een boek volgen elkaar nu eenmaal op. En het verhaal heeft toch ook wel een kop en staart. Maar we hebben het toch enigszins proberen te visualiseren door te werken met inzetjes en door de inhoudsopgave niet helemaal chronologisch weer te geven.