Conceptontwikkeling | Campagne uitingen | Animatie
De 3e editie van Franconville bevat een aantal nieuwe ontwikkelingen. Hiervan wilde ThiemeMeulenhoff zowel gebruikers als niet-gebruikers op de hoogte stellen met een aantrekkelijke mailing. Binnen het bestaande concept van de campagne; stap voor stap door Frankrijk, ontwikkelden wij een aantal items in de bestaande look & feel van de methode.
Film
Er werd een animatie gemaakt waarin informatie over de methode gegeven werd. Deze animatie werd op de Franconville campagne pagina getoond en ook via sociale media verspreid.
Direct mailing
Per post werd het “Fransenbord" gestuurd. Dit konden docenten met hun leerlingen in de klas spelen. Het spel was via de website ook als PDF te downloaden. Zodat het op een digiboard getoond kon worden, of om iedere leerling een exemplaar te geven. Door het spelen van het spel kon spelenderwijs kennis gemaakt worden met de methode én leren de leerlingen stap voor stap de franse taal.
Nieuwsbrief
Ook de nieuwsbrief template van ThiemeMeulenhoff werd in de Franconville stijl gegoten en naar bestaande klanten gestuurd.