Webdesign
Door webbureau Wowww werden we gevraagd om hun team te versterken en de user experience (UX) en vormgeving van visithaarlemmermeer.nl voor rekening te nemen.
De vraag vanuit de klant was om een dynamische "magazine style" website te ontwikkelen. De eerste fase van de customer journey staat centraal; inspireren en oriƫnteren binnen de verhaallijnen die visithaarlemmermeer.nl biedt. Na de eerste fase moet de bezoeker doorgeleid worden naar de tweede fase; plannen & boeken. Dit vindt plaats op de website van een partner.
Unieke verhalen delen
Omdat de focus van deze website ligt op het delen van unieke verhalen, zijn er diverse templates ontwikkeld zoals; een agenda, wandel/fiets routes, points of interest, top 10 lijstjes, blogs van inwoners en nieuwsartikelen.
Daarnaast hebben we verschillende content blokken gemaakt die de editor naar wens kan toevoegen op toegewezen templates, om de pagina's handmatig te verrijken met content. Op deze manier zit er dynamiek in de pagina's en wordt de bezoeker uitgenodigd om op zoek te gaan naar andere verrassende content.
Bekijk hier de website
Contentarchitectuur
De content wordt aangeboden op basis van verhaallijnen zoals; actief & natuur, kunst & cultuur en shoppen. Elke verhaallijn heeft zijn eigen landingspagina, waarop activiteiten en bezienswaardigheden te zien zijn. De verhaallijn wordt ondersteund door een icoon en een kleur, zodat helder is bij welke verhaallijn je je bevindt.