headerbeeld_proof.jpg

Website Proof

PROOF is een organisatie die bedrijven en organisaties helpt om met hun eigen mensen duurzame organisatiewaarden te creëren. Hun expertise in employee alignment en employer branding is gebaseerd op één kernprincipe: leiders en medewerkers gelukkig maken in hun werk.

Vraag:
PROOF werkt als 1 team binnen 4 verschillende labels, die elk weer hun eigen expertise hebben. Aan ons de vraag of we een website konden maken die deze structuur weergeeft en bovenal overzichtelijk en flexibel is.

Concept en uitwerking
Om de structuur inhoudelijk scherp te krijgen, hebben we eerst wireframes gemaakt. Deze zijn uiteindelijk uitgerold naar een prototype, waarbij buttons en menu’s werkbaar zijn gemaakt. Op deze manier wordt goed duidelijk hoe de website uiteindelijk gaat werken.

wireframes.png

Nadat het prototype was goedgekeurd, werd de back-end gebouwd en zijn we het design traject gestart. PROOF had zojuist een nieuwe huisstijl gelanceerd, waarin zwart op wit de boventoon voert en duotoon afbeeldingen de identiteit een eigen gezicht geeft. Het was mooi om te zien dat deze stijl erg goed werkte op de nieuwe website. Het resultaat is een cleane, overzichtelijke website die de veelzijdigheid en expertise van PROOF prachtig weergeeft.

Om de teamleden zoveel mogelijk flexibiliteit te bieden in het opmaken van content, hebben we content blokken gebouwd. Hierbij kunnen er bij cases, publicaties en nieuws items waar nodig gebruik worden gemaakt van bijvoorbeeld kleurvlakken, quotes en diverse header en paragraaf typen. Op deze manier krijgen de cases en artikelen hun eigen karakter en kunnen belangrijke elementen goed worden uitgelicht.

Bekijk hier de website

website_proof.jpg
website_proof2.jpg