Conceptontwikkeling | Campagne uitingen
Het landelijke thema voor de bevrijdingsfestivals in 2013 was: ‘Vrijheid spreek je af’. De organisatie van Bevrijdingspop Haarlem was op zoek naar een concept dat het thema op het festival zichtbaarheid zou geven.
Concept & uitwerking
Samen met Petrik Sweezie hebben we een transmediale campagne ontwikkeld; "Vrijheid spreek je af met een HIGH5!". De campagne werd online gestart door middel van promotiemateriaal zoals digitale flyers en teasers in de vorm van filmpjes die werden verspreid via het Bevrijdingspop Facebook account en hun website. Zo begon het voor aanvang van het festival al te gonzen "Hey heb je het gezien, er komen mega grote HIGH5 handen op Bevrijdingspop!"
HIGH5!
Op het festival konden bezoekers een HIGH5 geven aan vrijwilligers in een handenpak die op het terrein liepen. Ook konden de festivalgangers zelf een pak aantrekken en met hun vrienden op de foto. Er zijn, door jong en oud, ontelbaar veel HIGH5’s uitgedeeld en de handjes toverden bij iedereen een grote lach op het gezicht. Niet alleen bij de festivalgangers, maar ook bij de artiesten die maar al te graag het podium op gingen in een HIGH5-pak!
Zichtbaarheid
Om het verhaal te ondersteunen en nog meer zichtbaarheid te genereren, waren op diverse plekken op het festivalterrein borden en spandoeken opgehangen met relevante stellingen.