headerbeeld bevrijdingspop haarlem

HIGH5 campagne Bevrijdingspop

Bevrijdingspop Haarlem is het oudste Bevrijdingsfestival van ons land. Sinds 1980 wordt in Haarlem de vrijheid gevierd op 5 mei. Het festival trekt al jaren duizenden bezoekers.

Conceptontwikkeling | Campagne uitingen

Het landelijke thema voor de bevrijdingsfestivals in 2013 was: ‘Vrijheid spreek je af’. De organisatie van Bevrijdingspop Haarlem was op zoek naar een concept dat het thema op het festival zichtbaarheid zou geven.

Concept & uitwerking

Samen met Petrik Sweezie hebben we een transmediale campagne ontwikkeld; "Vrijheid spreek je af met een HIGH5!". De campagne werd online gestart door middel van promotiemateriaal zoals digitale flyers en teasers in de vorm van filmpjes die werden verspreid via het Bevrijdingspop Facebook account en hun website. Zo begon het voor aanvang van het festival al te gonzen "Hey heb je het gezien, er komen mega grote HIGH5 handen op Bevrijdingspop!"

Promotie bevrijdingspop haarlem 2

Promotie bevrijdingspop haarlem

Zichtbaarheid
Om het verhaal te ondersteunen en nog meer zichtbaarheid te genereren, waren op diverse plekken op het festivalterrein borden en spandoeken opgehangen met relevante stellingen.

spandoek bevrijdingspop haarlem